Deset najboljših nasvetov za SEO optimizacijo e-trgovine

Če nameravate prodajati izdelke ali storitve na spletu, se morate prepričati, da vas bodo ljudje dejansko našli. Dobro oblikovano spletno mesto z najboljšimi izdelki po izjemnih cenah, vam nič ne koristi, če vas ljudje ne najdejo. Višje kot vas Google uvrsti, bolje je. Če se vaša stran prikaže prva za določeno ključno besedo, bo prejela desetkrat več klikov, kot če bi bila deseta. Povprečna stopnja med prikazi in kliki za spletna mesta na drugi strani Googla je manjša od 1%. Zato je optimizacija internet strani oz. vaše e-trgovine ključnega pomena za vaš posel. 

 

O tem, kaj je optimizacija spletne strani in kako vam v poslu lahko pomagate si lahko preberete v prispevku: 9 razlogov, zakaj tudi vi potrebujete SEO. V tem prispevku se bolj posvečamo optimizaciji e-trgovine in predstavljamo deset nasvetov za optimizacijo spletne trgovine. 

 

1. Poiščite primerne ključne besede

Ključne besede so besedne zveze, ki jih ljudje iščejo na spletu. To so izrazi, na katere se želite osredotočiti, da se vaša e-trgovina prikaže potencialnim strankam, ki iščejo vaše izdelke.

Vaš cilj je povedati Googlu, o čem govori vsaka stran na vašem spletnem mestu, da se lahko prikaže pri ustreznih iskanjih. Raje ciljajte na en (ali morda dva) izraza za vsak izdelek, stran ali kategorijo kot da tlačite vse mogoče morebitne besede, pod katerimi bi vas morda kdo lahko našel. Nenazadnje, če se vaša e-trgovina vsebinsko ne ujema z določeno ključno besedo, morda lahko privabite novega obiskovalca vaše e-trgovine, vendar jo bo ta kaj kmalu zapustil. To bo Google tudi zaznal in vašo e-trgovino nižje rangiral kot bi jo sicer. Posebno pozornost namenite SEO naslovu, to je naslovu, pod katerim vas obiskovalci vaše spletne strani najdejo, ko v brskalnik vpišejo nekaj ključnih besed in meta opisu. SEO naslov mora po SEO pravilih vključevati do 65 znakov, skupaj s presledki in naj se začne s ključno besedo, konča pa z imenom vaše blagovne znamke.  Meta opis vsebuje do 160 znakov, skupaj s presledki, začne naj se s ključno besedo, nadaljuje s sopomenkami in zaključi s call to action oz. pozivom k akciji. 

 Toda kako določite prave ključne besede za vašo e-trgovino? Odgovore na to vprašanje najdete v nadaljevanju. 

Vsaka stran izdelka mora vsebovati več kot le ceno, fotografijo in naslov. Vsebovati mora tudi podroben opis, ki »prodaja« izdelek – tako kupcem kot brskalnikom.

 

2. Začnite s tem, kar veste. 

Naredite seznam tega, kar imate v ponudbi, in sorodnih artiklov. Torej, če prodajate izdelke za hišne ljubljenčke, lahko ta seznam vključuje »kletke za hrčke«, »mačje igrače« ali »pasjo hrano«. Ti izrazi morda niso ravno najprimernejši za vas, ker obstaja zelo velika verjetnost, da se za pozicioniranje na Googlovih brskalnikih s temi istimi ključnimi besedami bori vaša konkurenca. Morda bi bilo boljše, če bi izbrali daljše izraze, ključne besede, t.i. “long-tail keywords”. Ključno besedo za določen artikel uporabite v začetku in na koncu teksta, pri opisu slik in v naslovih v oznaki H1. Pomagajte si z analitiko in podatki, ki jih imate, da ugotovite, katere ključne besede ljudje že uporabljajo, da vas najdejo. Orodja, kot sta Google Analytics in Moz Keyword Explorer, so lahko tukaj izjemno koristna.

 

3. Razmislite o razlogih, zakaj bi nekdo obiskal vašo e-trgovino. 

Ključne besede vam lahko predstavljajo namige, ki kažejo na namen vsakega iskalca. Na primer, nekdo, ki išče »povprečni prihodek v trgovini za hišne ljubljenčke«, morda išče informacije o ustanovitvi lastnega podjetja. Toda nekdo, ki išče “trgovine za male živali z dostavo čez noč”, verjetno želi zdaj nekaj kupiti. Osredotočanje na ključne besede, za katere je večja verjetnost, da bodo vodile do nakupa, bo seveda boljša strategija.

4. Napišite premišljene opise izdelkov

Vsaka stran izdelka mora vsebovati več kot le ceno, fotografijo in naslov. Vsebovati mora tudi podroben opis, ki »prodaja« izdelek – tako kupcem kot brskalnikom. Razmislite o vrstah informacij, ki se bodo potencialnim strankam zdele koristne. To lahko vključuje meritve, sestavine, starostne skupine ali navodila, odvisno od vaših izdelkov. Naj bodo prispevki na vaši e-trgovini opisni in podrobni, kot na primer: Je vaša obleka v obliki črte popolna za večerni izhod v mestu? Kot rečeno, ključne besede naj bodo res ključne, in ne kar vse, ki si jih lahko zamislite. Preveč ključnih besed deluje zmedeno, tako za kupce kot brskalnike. Nenazadnje, potencialni kupci morajo razumeti, kar jim sporočate.

5. Bodite edinstveni pri ustvarjanju vsebine

Brskalniki kot je Google ne ločijo med izvirnim in podvojenim besedilom in zato postanejo zmedeni – ne vedo, katero vsebino nagraditi z višjo uvrstitvijo med zadetki iskanja.  Kako se torej izogniti podvojeni vsebini za svojo spletno trgovino? Izogibajte se funkciji kopiraj – prilepi. Tudi, če je namen vašega posla distribucija izdelkov, se prepričajte, da ne dodate samo privzetih opisov dobavitelja. Navsezadnje vsi drugi, ki prodajajo iste artikle, verjetno počnejo isto. Namesto tega bodite edinstveni in se osredotočite na podrobnosti z najmanj 300 besedami. Za vsak izdelek napišite unikaten opis. Če imate podobne izdelke, je morda skušnjava, da večkrat kopirate in prilepite isti opis. Toda to lahko poslabša uvrstitev obeh strani izdelkov. Porabite nekaj časa za razmišljanje o tem, kaj naredi vsakega unikatnega in se osredotočite na to.

6.  URL-naslovi naj bodo kratki, jedrnati in opisni

V prvi vrsti dobri URL-ji obiskovalcem spletnega mesta omogočijo predogled, o čem je stran. Toda za iskalnike počnejo popolnoma isto.

Poskusite, da bodo vaši URL-ji kratki, jedrnati in opisni. Torej, če na primer prodajate prenosni računalnik, se želite izogniti URL-ju izdelka, kot je example.com/store/products/374820/show. Namesto tega poskusite nekaj, kot je example.com/machines/lap-top. Vidite, koliko bolj uporabniku prijazno je to?

Kjer je to primerno, želite vključiti tudi ključne besede. Vaš glavni poudarek bi moral biti na izkušnji za obiskovalce spletnega mesta. Poskrbite, da bo opis v URL naslovu razumljiv obiskovalcu spletne strani, hkrati pa vseboval ključno besedo. NAMIG: preden poskusite optimizirati URL naslov, naredite print-screen in si shranite podatke. Obstaja namreč možnost, da boste kljub vsemu trudu pri drugem poskusu manj uspešni in vam bodo podatki iz prvega poskusa prišli še hudičevo prav. 

7. Za slike uporabite nadomestno besedilo

Brskalniki dejansko ne morejo »videti« vaših slik. Kako torej vedo, kaj je na vsaki sliki? Zaradi nadomestnega besedila oz. opisa slik. Nadomestno besedilo je v bistvu napis, ki ga vključite za vsako sliko na vašem spletnem mestu in mora vsebovati vašo ciljno ključno besedo in biti čim bolj opisen. Ta drugi del je ključni: vaš cilj bi moral opisati svojo podobo na način, ki ga bo razumel nekdo, ki je sploh ne vidi. Zakaj? Ker nadomestno besedilo uporabljajo tudi bralniki zaslona za »branje« slik osebam z okvarami vida. Torej, če lahko vključite ciljno ključno besedo, super! Če ni koristno opisati slike, preskočite ključno besedo.

8. Uporabite Google Ads

Se spomnite pomembnosti namena uporabnika? Če boste vložili nešteto ur in sredstev v razvrščanje za določen izraz, bi bilo resnično frustrirajoče, če bi pritegnila obiskovalce, ne pa tudi obiskovalcev, ki imajo kakršen koli interes za nakup tistega, kar imate v ponudbi.

Relativno poceni način za določitev vrednosti uvrstitve za obdobje je začasno plačilo za umestitev. Google Ads vam v bistvu omogoča prav to. Z razširitvijo Google Listings & Ads je zelo enostavno nastaviti oglaševalsko akcijo in meriti rezultate. Ustvarite skupino oglasov z nekaj specifičnimi izrazi. Poskrbite, da boste pri vnašanju ključnih besed uporabili oklepaje [ ] ali narekovaje » «, da se bodo vaši oglasi prikazovali le, ko ljudje uporabljajo ključne besede, ki so tesno povezane s tistimi, na katere ciljate. Dokler imate pravilno omogočene konverzije, boste lahko ugotovili, ali vam promet, ki ga ustvarijo te ključne besede, dejansko prinaša plačljive stranke. Primerjajte rezultate te oglaševalske akcije z drugimi oglaševalskimi akcijami ali drugimi rezultati trgovine, da ugotovite kakovost prometa, ki ga prinaša. Če je dobičkonosna, se morda celo odločite, da boste še naprej izvajali plačano akcijo, dokler ne dosežete organskih uvrstitev in lahko brezplačno dobite najvišjo umestitev! 

9. Izogibajte se nedelujočim povezavam

Nedelujoče povezave ne zmedejo samo obiskovalcev vašega spletnega mesta, zmedejo tudi brskalnike. Navsezadnje, povezave pomagajo Googlu razumeti strukturo vašega spletnega mesta. Priznamo. Težko (in zamudno!) je ročno spremljati vse svoje povezave. Zato obstajajo orodja, kot sta Screaming Frog ali vtičnik Broken Link Checker, da si pri tem lahko pomagate. Če spremenite URL strani, razmislite o nastavitvi preusmeritve 301, da bi iskalnikom sporočili, da je bila povezava posodobljena.

10.  Pospešite nalaganje spletne strani 

Spletno mesto, ki se hitro naloži, je ključno za odlično uporabniško izkušnjo, zato ni presenetljivo, da iskalniki upoštevajo hitrost pri razvrščanju vaših strani. Tukaj je nekaj nasvetov za pospešitev delovanja spletnega mesta:

  • Optimizirajte svoje slike. Uporabite samo največjo potrebno velikost datoteke. 
  • Nastavite predpomnjenje. Predpomnjenje shrani kopijo vašega spletnega mesta v brskalnikih obiskovalcev, tako da se ob naslednjem obisku naloži veliko hitreje. To lahko nastavite z vtičnikom, kot je WP Super Cache.
  • Izberite odličnega gostitelja domene. To postavlja temelje za veliko hitrost spletnega mesta. 
  • Omejite število vtičnikov, ki jih uporabljate. Več kot je vtičnikov, več je kod in vaše spletno mesto je bolj obremenjeno. Namestite le tiste, ki so potrebni, in razmislite o orodjih, ki zagotavljajo več kot eno funkcionalnost, kot je Jetpack.
  • Redno posodabljajte WordPress, svojo temo in vtičnike. Posodobitve pogosto vključujejo optimizirano kodo, ki se nalaga hitreje. Poleg tega je to pomembno za varnost in funkcionalnost!

 

Najpomembnejši nasvet? Osredotočite se na uporabniško izkušnjo. Verjetno boste ugotovili, da imajo vsi nasveti tukaj eno skupno stvar: osredotočajo se na resnične ljudi. Iskalniki želijo svojim iskalcem zagotoviti najboljše možne rezultate. Če si torej vzamete čas, da se osredotočite na obiskovalce svoje e-trgovine in jim zagotovite odlično izkušnjo, boste na dobri poti do odlične optimizacije svoje e-trgovine. 

 

Zdaj, ko ste prebrali ta prispevek veste, kako pomembna optimizacija spletne trgovine. Lahko se potrudite in morda čez nekaj mesecev ali let uspete sami optimizirati spletno trgovino, ki bo prijazna tako kupcem kot brskalnikom. Seveda, z nešteto vzponi in padci. Lahko pa se odločite in optimizacijo vaše e-trgovine prepustite strokovnjakom in poleg vseh prednosti sodelovanja z nami izkoristite tudi Vavčer za digitalni marketing. Le kaj se lahko kosa s tem?

 

 

 

Deli:
Maia-Media