Branding: Jing jang vaše blagovne znamke

Veliko je polemik o tem, ali je blagovna znamka (branding) dobra ali slaba. Ali ima pozitiven ali negativen vpliv? Kakšna moč se skriva za blagovno znamko? Vse ima svoje dobre in slabe strani, svoj jing jang, črno in belo. Vendar ni tako preprosto. To je sivo območje. Gre za možnosti in priložnosti.

V članku 3 načini za uspešno predstavitev blagovne znamke boste našli odgovore na to, na kaj biti pozorni pri predstavitvi vaše blagovne znamke, kjer smo se osredtočili predvsem na storytelling, kaj je storytelling in kako lahko pomaga vašemu podjetju pri pozicioniranju na trgu. V tem članku predstavljamo, kaj vse vpliva na oblikovanje blagovne znamke, predstavljena pa je tudi registracija blagovne znamke. Zato, da bo vaše poslovanje uspešnejše in varno.

Kaj je branding ali blagovna znamka?

Branding je eno najpomembnejših jeder vašega podjetja. Lahko vam pomaga pri poslovanju ali pa ga zlomi. Izgradnja močne blagovne znamke bo terjala čas, potrpežljivost in vztrajnost. Temelji na močni ideji. Dolgoročno bo blagovna znamka vašemu podjetju zagotovila stabilnost, potencial rasti, zvestobo in dolgoživost. To so mehanizmi za odločanje in ukrepanje. Dandanes je eno naših najpomembnejših sredstev čas, vendar je informacijskega nereda, belega šuma, toliko, da je vse težje sprejemati odločitve v omejenem času. Blagovne znamke so torej kot bližnjice – še posebej tiste, ki imajo pozitivne odzive uporabnikov. Ponavadi izberemo blagovno znamko, ki je prepoznavna, primerljiva in nekaj, kar nam je priporočil najboljši prijatelj, namesto neznane znamke, za katero še nismo slišali. Tukaj se tržniki poigrajo s kognitivno psihologijo in nevroznanostjo – mestom, kjer se znanost sreča s psihologijo in ustvarjalnostjo. Grant Tudor, ustanovitelj in izvršni direktor Populista (neprofitne marketinške skupine), je napisal neverjeten članek (Using Brands For Impact) o tem, kakšno moč imajo znamke nad potrošniki:

“Mi (tržniki) lahko prilagodimo pomembne izkušnje; ustvarimo zakoreninjene vtise z oglaševanjem; prežete z asociativnimi čutnimi in pomenskimi znaki; in oblikujemo značilna sredstva z barvo, jezikom in oblikami. Potegnemo lahko veliko vzvodov za izgradnjo in osvežitev spominskih struktur, ki zagotavljajo, da so blagovne znamke miselno dostopne in zlahka priklicane. /—/ Blagovne znamke vplivajo na to, koliko plačamo za izdelek, na načine, kako govorimo o njem – celo na to, kako ga dejansko doživljamo. /—/ Podjetja te pristranskosti pogosto uporabljajo za izkoriščanje in manipulacijo, na primer za dovoljenje, da za skodelico kave plačamo previsoko ceno. Naši možgani nas prosijo, da plačamo za blagovno znamko, ne le za izdelek. Ta moč – tako kot določanje višje cene – je lahko dobra stvar.” – Grant Tudor, 2015

Vpliv globalizacije na lokalne blagovne znamke

Čeprav se globalizacija zdi neustavljiva, imajo lokalne blagovne znamke ogromno, a preprosto vrednost: so del lokalne kulture in pridobivajo lokalne, zveste stranke. Lokalne blagovne znamke lahko omahnejo pod pritiskom globalnih blagovnih znamk, vendar jih je mogoče s spretnim upravljanjem vrniti v življenje in celo preseči svoje meje, tj. postati globalne. Neverjetno je, kako odlična strategija blagovne znamke lahko oživi nekaj velikega ali ga preprosto ohrani pri življenju. Zato smo pri Maia media navdušeni nad pojmom blagovne znamke, ki za nas pomeni ustvarjanje vpliva, nekaj, kar bo nekega dne pomembno in bo pustilo pečat stoletvpliv globalnih blagovnih znamk na lokalne znamkeja. Ljudje pogosto pravijo, da je branding velika prevara, shema, s katero ljudje izberejo bolj priljubljeno blagovno znamko namesto manj priljubljene. Pravijo, da “blagovne znamke zmedejo ljudi”. Toda ali je res tako? Iz ene perspektive – seveda! Ljudje, ki stojijo za znamko, se morajo preživljati in včasih počnejo, kar ni ravno pošteno. A spet z druge perspektive – ali bo znamka ob slabih povratnih informacijah strank preživela? Prepričani smo, da je dandanes blagovna znamka lahko dobra. To je najboljša priložnost za grenko-sladko resničnostjo.

Vpliv potrošnikov na blagovno znamko

Kot potrošniki imamo možnost izbire in možnost sooblikovanja blagovnih znamk. Imamo vsemogočen internet in družbena omrežja. Znamke z dobrimi ocenami in povratnimi informacijami strank bodo preživele. Blagovne znamke, ki imajo veliko skupnost oboževalcev, lahko naredijo velike spremembe v svetu. Uporabijo lahko množice ljudi, da pozitivno spremenijo svet (strategija kulturnega gibanja). Vsak dan je nekaj novega. Nov izdelek, nova znamka, novo življenje. Prebivalstvo raste z neustavljivo hitrostjo in viri postajajo vedno bolj redki. Strašljivo je, vendar John Tuomey vidi luč na koncu tunela: “Ljudi je včasih skrbelo, da bo globalno uničilo lokalno, a v resnici globalno pomaga lokalnemu, da se izvleče iz pasti.” – John Tuomey, The New York Times, 2006

google review

Blagovna znamka ima lahko velik vpliv na svoje podjetje, organizacijo, start-up, osebo, državo in, priznajmo si, tudi na svet. Izdelki imajo krajšo življenjsko dobo kot blagovne znamke. Sčasoma bodo zbledeli zaradi močne konkurence, toda blagovne znamke so tiste, ki bodo preživele – to je, če so močne, vztrajne in izpolnjujejo svoje obljube.

Scott Goodson to v svojem članku (Why brand building is important) briljantno povzame:

Blagovne znamke lahko aktivirajo strastno skupino ljudi, da naredi nekaj, kot je spreminjanje sveta. Izdelki tega v resnici ne zmorejo. /—/ Menim, da grajenje blagovnih znamk zdaj zahteva strategijo kulturnega gibanja v nasprotju s preprosto strategijo gradnje blagovnih znamk. Strategija kulturnega gibanja lahko pospeši vzpon vaše znamke do prevlade. Ko imate kulturno gibanje, lahko počnete karkoli v razdrobljenem medijskem okolju, s čimer povečate moč družbenih medijev in tehnologije. /—/ V strategiji gibanja imajo blagovne znamke namen, ki ga širša javnost lahko podpira. Blagovne znamke lahko navdihnejo milijone ljudi, da se pridružijo skupnosti. Znamke lahko vplivajo na ljudi, da so za nekaj ali proti nečemu.

Registracija blagovne znamke

registracija blagovne znamke

Kot že rečeno – blagovne znamke so kot mehanizmi za vplivanje na končne uporabnike, potrošnike, in usmerjanje njihovega vedenja. Misel na to je za mnoge neprijetna, saj se zdi, da je izven našega nadzora in zato je malo tistih, ki to znajo ceniti. Branding ni samo črno-bel – je siv in barvit. Vse je odvisno od odnosa, ki ga imamo do blagovne znamke in tega, za katere se blagovna znamka zavzema.

Potem, ko vložite nešteto ur za to, da vas stranke lažje ločijo od konkurence, ko skrbite za postavitev in uveljavitev svoje blagovne znamke, je pomembna tudi registracija blagovne znamke. S tem imate kot lastnik blagovne znamke izključno pravico nad uporabo določenih simbolov, sloganov, imena blagovne znamke, skratka vsega, kar loči vašo blagovno znamko od konkurentov.

To tudi pomeni, da drugi ne morejo uporabljati teh istih prepoznavnih znakov. Naj spomnimo samo na nekaj zloglasnih primerov kršenja blagovne znamke kot so Adidas, Nike, Gucci, Apple in številnih drugih, ki so močno povezane z vrednoto prestiža. Mislim, da ni potrebno posebej poudarjati, da so to primeri, ki so se že ničkolikokrat znašli pred sodišči.

Zato je pomembno, da dobro poskrbite za zaščito blagovne znamke. Pred tem preverite smiselnost registracije vaše blagovne znamke v registrih kot so:

Za konec: Kakšen bo vaš branding?

Ne glede na to, za kakšne vrednote se vaša blagovna znamka zavzema, je pomembno, da znate vrednote pravilno vpeljati v delovanje vaše blagovne znamke.  Načinov za to je, kot zdaj že veste, več. Za katerega se boste odločili, je odvisno predvsem od vas. Svoje misli in izkušnje lahko delite tudi na naši Facebook strani, in si s tem prihranite kakšno skrb.

Deli:
MAIAMEDIA