TikTok nova priložnost za podjetja

TikTok velja za trenutno najhitreje rastoče spletno družbeno omrežje in marsikatero podjetje že v svoji marketinški strategiji vključuje tudi ta kanal.

Kaj je TikTok?

Aplikacija TikTok omogoča uporabnikom ustvarjanje in deljenje kratkih videov, ki jih lahko na različne načine montirajo ali dopolnjujejo z različnimi filtri in glasbo. Pogosto jih uporabniki posnamejo kar z mobilnim telefonom, v ospredju pa so zabavne teme, ob katerih se gledalci sprostijo in nasmejijo. Nastala je v letu 2016 na Kitajskem, pod imenom Douyin, že leto kasneje pa se je zaradi popularnosti razširila tudi po drugih državah pod imenom TikTok. Za podjetja, ki želijo oglaševati svoje blagovne znamke, so v letošnjem letu predstavili platformo »TikTok For Business«, ki jo tako opisujejo:

»TikTok For Business je mesto, kjer lahko sprostite kreativne plati svoje blagovne znamke. Svet brez obsojanja, v katerega se potopite, svet, kjer vsak glas doseže občinstvo. Ne glede na to, kako veliko ali majhno je vaše podjetje, ne glede na to, kaj izdelujete ali prodajate, verjamemo, da vaša blagovna znamka zasluži, da jo odkrijemo tukaj.«

Kako predstaviti svojo blagovno znamko?

TikTok predstavlja nov, interaktiven način za doseganje občinstva, z visokim odzivom. Objavljanje in nagovarjanje občinstva se močno razlikuje od klasičnih pristopov, ki so jih podjetja in oglaševalske agencije navajeni. Videi lahko brez visokih finančnih vložkov postanejo viralni. Pri tem je bolj kot to, kako kvalitetno je vsebina posneta, pomembno sledenje trendom, ki se tedensko spreminjajo. Vsebine se morajo ustvarjati sproti, spodbujati interakcije z opisi, ki od uporabnika ‘terjajo’ odziv v komentarjih, in gledalcu prinesti dodano vrednost. TikTok For Business spodbuja oglaševalce, da ne delajo klasičnih oglasov, temveč ustvarjajo zanimive vsebine, postavljajo trende in gradijo vezi z uporabniki.

TikTok For Business podjetjem omogoča oglaševanje na poseben način – s prilagojenimi oglaševalski formati: TopView (oglas, ki se prikaže ob prvem zagonu aplikacije TikTok), Brand Takeovers (3-5 sekundni oglasi s sliko ali videom), In-Feed Videos (do 60 sekund z zvokom), Hashtag Challenges (uporabnike spodbujate, da ustvarijo vsebino, vezano na določen hashtag) in Branded Effects (učinki omogočajo, da se znamki ali izdelku doda videoposnetek v 2D, 3D ali AR formatu, v ospredju ali ozadju videa).

Kdo je TikTok občinstvo?

Občinstvo TikToka predstavlja mlajša populacija, približno 41 % jih je starih med 16 in 24 let, vendar pa je v porastu številu uporabnikov srednjih let, ki so TikTok začeli odkrivati med »koronakrizo«. Družabno omrežje ima torej velik potencial za podjetja, ki svoje izdelke oziroma storitve prodajajo otrokom in mladim, seveda pa le-ti hkrati za marsikatero podjetje predstavljajo bodoče potrošnike, zato je že sedaj pravi čas, da jih začnete seznanjati s svojo blagovno znamko.

TikTok vsebine imajo lahko velik organski doseg, govorimo lahko o več milijonov ogledov pri videih, ki postanejo viralni. Verjeli ali ne, tudi onkraj meja Slovenije, regije in celine se nahajajo ljudje, ki lahko postanejo vaši sledilci, uporabniki, kupci, sodelavci. Aplikacija je najbolj uporabljana v Aziji, v ZDA pa je oktobra 2018 kot prva kitajska aplikacija dosegla največ prenosov. Evropsko občinstvo trenutno predstavlja 10 % uporabnikov, njihovo število pa konstantno narašča.

Restavracija Fast Food Dželo iz Maribora je na omrežju Tik Tok ustvarila pravo skupnost

 

@dzelo88##tiktokslovenia ##dzelo ##fy ##fypage ##love @dzeloo @acojovo10 @teaanzelm @sandysenadin @riya_damyanti ##🤗🤗🥰♬ original sound – dzelo88

Katera podjetja so že na TikToku?

Svoje račune na TikToku imajo že številne priznane tuje znamke, med njimi Universal Pictures, Vogue, Sephora in drugi. Med globalno uspešnejšimi kampanjami je bil izziv podjetja Guess (#InMyDenim), v katerem so ljudi pozivali, naj pokažejo svojo najljubšo modno kombinacijo z jeansom. Videoposnetki, označeni s tem »hashtagom« imajo skupaj že več kot 41,6 milijona ogledov. Pri NBA so si zastavili strategijo, da na TikToku objavljajo predvsem smešne in motivacijske videoposnetke, medtem ko so pri Washington Post z objavljanjem humornih in satiričnih videoposnetkov dokazali, da je TikTok primeren tudi za oglaševanje tradicionalnih medijev.

Oglaševanje s “hashtagom” na omrežju TikTok

 

Vse več pa se s TikTokom spogledujejo tudi Slovenci. Na slovenskih tleh TikTok redno uporabljajo Dunking Devils, ki imajo pod uporabniškim imenom DD Squad že več kot  815.000 sledilcev, s katerimi delijo svoje kreativne akrobatske podvige. TikTok videoposnetke ustvarjajo tudi Hitradio Antena, Mr Pet., Fast food Dželo in ljubljanska ortodontka Gordana Čižmek, ki potencialno občinstvo nagovarja z izobraževalnimi, zabavnimi vsebinami, odgovarja na njihova vprašanja in dileme pred obiskom ambulante. S tem ko jo spoznajo na osebni ravni, je večja verjetnost, da jo bodo izbrali, ko bodo potrebovali to storitev.

Zakaj TikTok za podjetja?

»Tudi o YouTubu, Facebooku in Instagramu so govorili, da niso primerni za ‘resno sceno’. Vprašanje za podjetja je le, ali so pripravljena biti med prvimi, ki vstopajo na to družbeno omrežje ali ne. Na TikToku se ustvarjajo nove zvezde. Če imaš mlado ciljno skupino, moraš biti na TikToku. Prej kot bodo podjetja to spoznala, manj bodo plačala za vsakega zvestega sledilca. Mladi bodo odrasli in slej ko prej postali samostojni potrošniki. In ko mladi uporabniki postanejo zvesti blagovni znamki, ta zvestoba pogosto traja večino življenja. To sami vidimo kot ključen razlog, zakaj podjetja potrebujejo kakovostne profile na TikToku in to čim prej,« je povedal Domen Rozman, menedžer skupine Dunking Devils, za Marketing Magazin.

TikTok v številkah:
  • Na voljo v 154 državah sveta.
  • Naložena na 2 milijardi mobilnih telefonov na svetu.
  • Mesečnih aktivnih uporabnikov približno 800 milijonov.
  • Povprečen uporabnik na TikToku preživi 52 minut na dan, aplikacijo pa odpre osemkrat dnevno.
  • 83 % uporabnikov je že naložilo svoj videoposnetek na svoj profil.
  • 60 % uporabnikov pripada »trendseterski« generaciji Z.
  • Oglaševanje se začne pri ceni 50 dolarjev dnevno, 500 dolarjev pa je minimalen znesek za kampanjo.
  • Vplivneži, ki imajo na TikToku več kot 2,5 milijona sledilcev, za eno objavo zaračunajo od 600 do 1000 dolarjev.
Deli:
Maia-Media