Linkedin: Kdo ga potrebuje in kako ga maksimalno izkoristiti

Linkedin je največje poslovno orientirano spletno družabno omrežje. Za razliko od Facebooka in Instagrama se tu ne pričakuje, da boste objavljali dogajanje iz vsakdanjega zasebnega življenja. Uporabnike Linkedina ne zanimajo vsebine, kakor so: kam in s kom greste na pijačo, kateri film ste gledali v kinu ali pa s kom ste trenutno v zvezi. Res je, da je Linkedin namenjen mreženju in komunikaciji med uporabniki, vendar je poudarek na profesionalnem odnosu in poslovnem sodelovanju. Omrežje je preprosto za uporabo, njegove prednosti pa so predvsem v širokih možnostih povezovanja, deljenja pomembnih informacij, širjenju blagovne znamke, grajenju odnosov, dvigovanju ugleda in verodostojnosti ter iskanju kadrov ali zaposlitvenih priložnosti.

LinkedinLinkedin je zelo pomembno družabno omrežje tudi z vidika spletnih brskalnikov. Google namreč uvršča Linkedin profile na prva mesta med zadetki, ko uporabniki spleta vpišejo vaše ime ali ime podjetja. Zato je izjemno pomembno, da se v digitalnem svetu karseda najbolje predstavite in hkrati poskrbite, da boste izstopali v morju ostalih Linkedin profilov. Profil mora  delovati profesionalno, vsebinsko privlačno in aktualno. Nanj lahko gledamo kot na inovativno predstavljen in pregleden življenjepis, ki omogoča interakcijo med uporabniki. Je nekakšna digitalna izkaznica, kjer izpostavimo informacije, ki so po našem mnenju
bistvene za poslovno povezovanje in grajenje kariernih priložnosti.

Kreiranje osebnega profila in poslovnega profila podjetja

Kreiranje profilov je na Linkedinu brezplačno. To je tudi eden izmed razlogov, da je to družabno omrežje tako priljubljeno in razširjeno. Profil podjetja lahko ustvari le obstoječi uporabnik, kar pomeni, da je potrebno najprej urediti osebni profil. Fotografija in vaš naziv predstavljata prvi stik z uporabniki, zato je smiselno uporabiti fotografijo, ki odseva profesionalnost, a hkrati odraža vas. Profili s fotografijo so kar štirinajstkrat bolj gledani, kar velja tudi za poslovne profile. Tu lahko za profilno sliko uporabite na primer logotip podjetja in nastavite tudi ozadje, ki je relevantno za vaše podjetje oziroma panogo. Sledi kratek opis oziroma povzetek, v katerem ne ponavljajte informacij, ki jih lahko zabeležite na drugih razdelkih profila. Namesto suhoparnih podatkov, kakor so: katero šolo ste obiskovali, kje ste bili zaposleni, katere jezike govorite, raje na privlačen izpostavite, kaj lahko nudite potencialnim poslovnim partnerjem, zaposlenim oziroma delodajalcem, torej kakšne so vaše prednosti in pri čem jim lahko pomagate. Raziskave kažejo, da je profil podjetja na Linkedinu kar 4-krat bolj učinkovit za medpodjetniški trg (B2B) kot Facebook ali Twitter. Na poslovnem profilu lahko objavljate novice o vašem podjetju, promovirate izdelke in storitve ter delite pomembne, zanimive in uporabne objave. Na profil podjetja lahko povežete zaposlene, ki imajo profil na Linkedinu, objavam pa lahko sledijo tudi uporabniki omrežja.

Linkedin-maia media
Mreženje

Ko imate ustvarjen osebni profil in profil podjetja, je čas, da se predstavite mreži uporabnikov. Za začetek lahko preko osebnega profila dodate prijatelje, sorodnike, sodelavce in ljudi, ki jih tudi osebno poznate. Nič nenavadnega pa ni, če pošljete povabilo za povezovanje neznancu, ki se vam zdi zanimiv in koristen. Linkedin omogoča tudi dodajanja uporabnikov s pošiljanjem osebnega sporočila, kar povečuje možnost, da vas bo želena oseba sprejela za svoj stik. Poleg tega ima LinkedIn sporočilo kar 7-krat večjo stopnjo odpiranja kot običajna e-pošta. Več stikov kot imate, večje so možnosti, da spoznate osebe, ki bodo igrale ključno vlogo na vaši poslovni poti. Linkedin lahko odpre marsikatera vrata, zato se brez skrbi povezujte z ljudmi, ki ste jih spoznali na poslovnih dogodkih ali pa delajo v podjetju, s katerim bi želeli sodelovati. Ko bo vaše omrežje rastlo, boste tudi našli vedno več ljudi, s katerimi se lahko povežete in dobili vedno več sledilcev na poslovnem profilu.

Objava delovnih mest, iskanje kadrov in iskanje služb

Linkedin ima cilj postati največji prostor za iskanje dela do leta 2020. Že sedaj Ima več kot 562 milijonov uporabnikov in več kot 220 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, kar pomeni, da je ogromno možnosti za iskanje novih kadrov in novih služb. Poleg tega ima večina uporabnikov interes za poslovno povezovanje in karierni razvoj, zaradi česa Linkedin omogoča več priložnosti na tem področju kot drugi družbeni mediji. Kar 92 % zaposlovalcev uporablja družbene medije v procesu zaposlovanja, 87 % pa jih uporablja neposredno Linkedin. Po poročilu Global Social Recruiting Activity Report se je izkazal za najbolj zaželeno družbeno omrežje med kadroviki in iskalci zaposlitev. Pravzaprav je na Linkedinu objavljenih več kot 10 milijonov oglasov za zaposlitev. Mnoga podjetja aktivno iščejo kader na Linkedinu in mnogi uporabniki si zagotovijo nove karierne priložnosti prav s pomočjo mreženja. Prosta delovna mesta se lahko izpišejo glede na lokacijo, področje dela, stopnjo izobrazbe itd, hkrati pa Linkedin za delodajalce omogoča odlično iskanje in razvrščanje profilov uporabnikov, glede na geografsko območje, pripadnost podjetju, področje delovanja. Nadgradnje profilov za doplačilo ponujajo še dodatne funkcije, kakor so oglasne pasice, prilagodljivi moduli, pošiljanje sporočil uporabnikom, ki niso naši stiki, in analitiko o uporabnikih. Podjetja lahko ciljano iščejo talente – potencialne zaposlene s pomočjo LinkedIn Talent Solutions in njihovih orodij (Recruiter, Jobs, Work With Us).

zaposlovanje-maia media
Oglaševanje in optimizacija

Linkedin ima tudi posebna orodja za marketing, zbrana pod imenom Marketing Solutions. Le-ta omogočajo podjetjem ciljno trženje, sodelovanje z želenim občinstvom, objavo vsebine, ki je povezana z njimi, in vključevanje uporabnikov na omrežju in zunaj njega. Promocija na Linkedinu je v primerjavi s Facebookom precej draga, za en dan prikazovanja sponzoriranega oglasa lahko odštejete minimalno $10. Podobno kot na ostalih družabnih omrežjih, lahko tudi tu zelo natančno določite, kdo je vaša ciljna skupina, torej katerim uporabnikom se naj prikazujejo oglasi. Tako sponzorirane objave kot tudi prikazani oglasi se plačajo glede na število klikov ali glede na število prikazov.

Vendar obstajajo načini, da postanete vidni tudi brez večjih denarnih vložkov – s poznavanjem optimizacije LEO (Linkedin Engine Optimization). Osnovno optimizacijo lahko izvedete tako na svojem osebnem profilu, kakor tudi na poslovnem. Najprej optimizirajte URL svojega profila, da bo vključeval le vaše ime. Nato poskrbite, da imate ustrezno izpolnjene veščine, v kateri panogi delate in naziv vašega delovnega mesta. Če je profil nedodelan, daje slab vtis vsem, ki ga bodo obiskali, hkrati pa ga bodo tudi Linkedin algoritmi nižje rangirali ali celo prepoznali kot »lažen« profil. Linkedin ima namreč precej bolj poostreno varnost, kakor na primer Facebook. Vaš račun lahko blokira že, če nimate resnične fotografije sebe ali pa če zazna nenavadno aktivnost, kakor na primer premalo kontaktov, dodajanje več kontaktov v kratkem časovnem obdobju ali kreiranje več profilov iz istega IP-ja. V izogib temu si skrbno preberite Linkedin navodila in pravilnik ali pa prepustite, da vam profile ustrezno uredijo strokovnjaki digitalnega marketinga.

Profili podjetja predstavlja odličen kanal za trženje. Pozornost uporabnikov lahko najbolj pritegnete z rednimi (tedenskimi) objavami, ki naj bodo kakovostne, vsebujejo naj relevantne in privlačne fotografije ali pa naložite video. Delite lahko tudi članke, sodelujte v skupinah, povezanih z vašo panogo. S tem, ko boste aktivni na Linkedinu, bo raslo tudi število ogledov in se širila prepoznavnost podjetja, poleg tega pa tudi Linkedin aktivne profile rangira višje med iskalnimi zadetki. Pri razširjanju vsebin so v veliko pomoč tudi zaposleni; če delijo, všečkajo in komentirajo objave, se le-te pojavijo med novicami njihove mreže. Tako bo doseg večji in tudi ostali uporabniki bodo dojemali objavo kot bolj verodostojno.

Kaj lahko »googlarji« z Linkedin profila izvedo o vas? Kar boste sami želeli. Ni nujno, da je profil v celoti javen, a poskrbite, da so ključni deli vidni iskalnikom. Linkedin je družabno omrežje, ki se ga zagotovo splača preizkusiti. Majhna in srednje velika podjetja, ki niso toliko izpostavljena v medijih, ga lahko izkoristijo za brezplačno predstavitev svoje dejavnosti, izpostavijo svoje prednosti in dosežke ter tako širijo svojo prepoznavnost in si odpirajo nove poslovne priložnosti. Večjim podjetjem pa zagotovo pride prav pri grajenju blagovnih znamk, analizi aktivnosti konkurence, sledenju trendom in iskanju specifičnih, visoko usposobljenih kadrov. Generacija milenijcev, ki bo v prihodnjih petih letih postala največja ciljna skupina delodajalcev, Linkedin že redno uporablja za iskanje delodajalcev. Prav zato je nekoliko zaskrbljujoč podatek, da to družabno omrežje v Sloveniji uporablja le približno 3 % podjetij. Podjetje nenazadnje s prisotnostjo na Linkedinu pokaže, da je napredno. Že imate svoj profil?

Deli:
Maia-Media